Comunicat del BLOC de la Marina Alta en suport de la vaga per l’ensenyament públic:
La Plataforma per l’Ensenyament Públic ha convocat una jornada de vaga i el tancament dels centres educatius per al 28 d’abril en resposta a la manca de compromisos de la Conselleria d’Educació a les demandes plantejades sobre els tretze punts del Manifest per l’Ensenyament Públic, després d’un procés de negociació de dos mesos de cada un dels punts del manifest.

El moviment social que va aglutinar tota la comunitat educativa amb les mobilitzacions del primer trimestre i que va fer possible la manifestació del 29N està tornant a fer-se sentir: la gestió del poder públic del Partit Popular al País Valencià, i en particular la seua política educativa, han de canviar i solament es podrà aconseguir des de la força que dóna l’acció conjunta i el compromís de tota la societat valenciana.

Davant aquesta situació, el secretariat comarcal del BLOC de la Marina Alta ha decidit fer costat a la convocatòria de vaga realitzada per la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic el proper DIMARTS 28 D’ABRIL en protesta per la negativa de la Conselleria d’Educació a rectificar la seua política educativa i assolir les reivindicacions exposades per la comunitat escolar al manifest de la Plataforma.

Per això, des del BLOC de la Marina Alta animem a totes i a tots:

1) A donar suport a la campanya de mobilització ciutadana proposada per la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic per al 23 d’abril, en què la Plataforma ha dissenyat una campanya amb el lema Per l’ensenyament, tu pintes molt, prèvia a la vaga i coincidint amb el Dia del Llibre, per tal d’involucrar al màxim nombre de centres educatius, entitats socials, cíviques i culturals i, també, als partits polítics i manifestar públicament el rebuig a la política educativa del govern valencià.
La campanya consisteix en “vestir” la societat valenciana amb el color groc que identifica el moviment (lluir roba de color groc, penjar llençols d’aquest color als balcons, participar als actes convocats, etc.).

2) A sumar-se a la vaga, a fer visible l’aturada de les classes el proper 28 d’abril i a acudir a les manifestacions previstes en les tres capitals valencianes. Així mateix, instem al Govern Valencià a canviar la seua política educativa i a atendre a les demandes de la Plataforma per l’Ensenyament Públic.