FOMENT DE L’OCUPACIÓ PER ALS TREBALLADORS AUTÒNOMS A BENISSA

MOCIÓ QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL CIBE/BLOC
AL PLE ORDINARI DEL DIA 2 DE DESEMBRE DE 2009

(Aprovada per unanimitat de tots els grups municipals del consistori benisser)

La present moció té com a objectiu ajudar i fomentar l’ocupació en un sector molt important de treballadors del nostre municipi, tant pel seu elevat nombre com per la seua importància en el suport de la nostra economia. Aquest sector és, sens dubte, el dels autònoms, els quals amb l’actual crisi econòmica, estan patint, com la resta dels treballadors, la falta de treball. És per això, que des del grup municipal CIBE-BLOC, proposem una sèrie de mesures de fàcil i ràpida execució que ajudaran a aquest important i nombrós sector de treballadors benissers. La nostra proposta pretén, d’alguna manera, que aquestes mesures siguen un pla de xoc per a afrontar els difícils moments que travessa el sector del Treball Autònom. Un sector que ha de defensar en solitud massa vegades els seus propis interessos professionals, socials i econòmics enfront de l’agressivitat econòmica de les grans estructures empresarials, amb la mancança d’una protecció de les institucions i governs, tant central com autonòmic, a pesar de ser un sector vital per a la nostra economia.

En aqueix sentit el nostre grup municipal ja ha fet pública la nostra intenció que les obres del nou Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local que aportarà a Benissa un total de 1.420.530 euros (Font: Subdelegació del govern) no es destine solament a obres massa grans (on com ja hem vist solament poden licitar grans empreses constructores de fora de Benissa, amb la classificació corresponent) si no que es repartisca en major quantitat d’obres, més xicotetes, que incidisquen més i millor entre el teixit empresarial local de les xicotetes empreses i professionals autònoms del nostre poble (obrers, lampistes, electricistes, fusters, jardiners, vidriers, pintors, etc.). Per a aconseguir d’aquesta manera millorar l’objectiu d’aquest pla, que és el de generar ocupació i activitat econòmica en el nostre municipi.

Per a intentar alleujar aquesta situació, el grup municipal CIBE-BLOC en l’Ajuntament de Benissa proposa la unitat d’esforços per a facilitar la recerca de treballs a realitzar en el nostre terme municipal i, si és possible, en tota la comarca de la Marina Alta per mitjà del consorci CREAMA al qual pertany el nostre municipi i d’altra banda facilitar a tots els benissers la trobada ràpida, professional i eficaç de diversos serveis que puguen realitzar els treballadors autònoms de Benissa.

Actualment l’Ajuntament de Benissa té un registre amb un total de 51 empreses inscrites en un llistat d’empreses relacionades amb el sector de la construcció i derivats en la seua pàgina web www.ayto-benissa.es, llistat clarament insuficient tant per l’escàs nombre d’empreses inscrites com per la dificultat en la seua recerca i consulta.

Per tot això el grup municipal CIBE-BLOC de l’Ajuntament de Benissa presenta al Ple del dia 2 desembre de 2009 la següent

PROPOSTA D’ACORD

1.- Que l’Ajuntament de Benissa per mitjà de la regidoria de Foment i Promoció Econòmica i també a través de l’oficina situada en el nostre municipi del consorci CREAMA com a entitat dinamitzadora de l’activitat econòmica i social de la Marina Alta desenvolupe i complete un registre actualitzat i molt més complet on els treballadors autònoms puguen inscriure’s i descriure els tipus de serveis que ofereixen, com per exemple: obrer, fuster, lampista, electricista, jardiner, pintor, neteja de piscines, etc.

2.- Que l’Ajuntament de Benissa desenvolupe una pàgina web amb l’actual registre actualitzat al màxim i amb el domini www.empresesdebenissa.com on els ciutadans de Benissa i altres municipis del voltant puguen cercar serveis que precisen ràpidament i de forma clara. Així com també un registre físic que s’expose tant en el tauler de l’entrada de l’Ajuntament, com en la Casa dels 100 vents. També en les oficines del CREAMA de Benissa i de serveis generals situada a Dénia, així com en qualsevol de les diferents oficines del CREAMA de la nostra comarca que així ho desitgen. També que s’oferisquen còpies d’aquest arxiu, en paper, per a ser col·locades en llocs visibles en empreses de Benissa, com ferreteries o empreses de venda de materials de construcció o de materials elèctrics, sanitaris, pintures, etc. i diferents associacions de veïns de Benissa, ja que són un important potencial de clients per a aquests serveis.