En primer lloc el grup municipal CIBE/BLOC demana per mig d’aquest comunicat als benissers i benisseres, però també als calpins, xaloners, senitjers, teuladins i altres habitants de la comarca de la Vall del Pop, que el pròxim dissabte 5 de juny isquen al carrer a reivindicar la represa de les obres de la variant de Benissa a la manifestació convocada per l’ajuntament benisser i que eixirà a les 18.00 hores des de la plaça del Portal (davant de l’Ajuntament) per buscar el carrer València, carrer Pare Andrés, plaça Jaume I, carrer Fra Maeso Company i que acabarà a la plaça Rector Salvador Fuster, on es situarà una pancarta amb un comptador diari amb el número de dies que transcorren des de la manifestació fins l’inici efectiu de les obres. El lema de la pancarta serà “DEMANEM LA VARIANT JA, SENSE MÉS DEMORES”, dirigida al Ministeri de Foment del Govern d’Espanya.

En aquest sentit, el regidor del BLOC Xavi Tro, vol agrair als Ajuntaments de Calp i Senija que ja han donat suport a aquesta manifestació gràcies als col·lectius del BLOC d’aquestos dos pobles veïns. En primer lloc al municipi de Calp on governa el nacionalista Ximo Tur i també a Senija on es va aprovar una moció de suport presentada pel portaveu del BLOC, Josep Ivars. Ambdues propostes han estat aprovades per unanimitat de tots els grups municipals d’aquestos ajuntaments.

També es important recordar el suport donat per l’executiva comarcal del BLOC de la marina alta a la manifestació convocada per l’Ajuntament de Benissa i impulsada pel nostre regidor, Xavi Tro. A la mateixa assistiran membres de l’executiva comarcal de BLOC de la marina alta que encapçala Joan Gasquet, la diputada de la Coalició Compromís Mireia Mollà, el candidat del BLOC a les pròximes eleccions autonòmiques per Alacant dins de la coalició Compromís, Dimas Montiel i representants dels col·lectius i grups municipals del BLOC de municipis com Calp, Xaló, Senija, Teulada, etc.

En quant a la proposició que presentarà aquest dijous el grup parlamentari popular en les corts per mig del diputat benisser David Serra, dins de la Comissió d’Obres públiques i transports de les Corts Valencianes per recolzar la represa de les obres de la variant, Xavi Tro ha demanat als diputats del grup parlamentari Compromís que li donen suport però afegint un parell de punts a la proposta. De fet, el regidor nacionalista ahir mateix es va posar en contacte amb el síndic del Grup Parlamentari Compromís i diputat del BLOC Enric Morera per incloure una esmena a aquesta proposició no de llei sobre la variant de la carretera nacional 332 al pas per Benissa, presentada pel Grup Parlamentari Popular (RE número 56.320) on es demanarà afegir a la proposta de resolució dos punts més, un per tal que les Corts també acorden que el Consell inste al Ministeri de Foment que
resolga amb la màxima urgència i celeritat possible la liquidació
econòmica als propietaris dels terrenys i vivendes afectats per la
variant de Benissa, ja que la majoria de benissers propietaris dels terrenys afectats per la variant encara no han cobrat la totalitat de la indemnització i l’altre demanant l’alliberament del peatge del tram de l’AP-7 Dénia – Altea, com a mínim, fins que finalitzen
d’una vegada les obres de la variant de Benissa. Aquestos dos punts s’han inclòs en l’esmena després que ahir pel matí el portaveu nacionalista s’haga reunit amb alguns propietaris afectats per la variant que li han mostrat el seu malestar per l’estat de l’execució de les obres i pel fet de no haver cobrat encara la indemnització corresponent, alhora que han mostrat el seu recolzament a la manifestació d’aquest dissabte.

Benissa, 2 de juny del 2010