Enric Vengut: “És l’hora de la Marina Alta. Demanem als diputats del PP de la comarca que no facen política de partit, que es planten, que facen política en clau comarcal i que és possible arribar a acords amb els diputats de Compromís per estudiar incloure algunes de les inversions proposades

Si s’aproven les esmenes de Compromís la Marina Alta rebrà una suport addicional de 50 milions d’euros. Estes esmenes es votaran entre dilluns i dimecres i segons ha destacat Compromís “estan en joc inversions vitals per a molts pobles”. En aquest sentit, Enric Vengut ha afirmat que “estem veient declaracions grandiloqüents de polítics del PP sobre les necessitats del seus pobles, però a les persones el que ens interessa són els fets, i els fets es voten esta setmana a les Corts, a favor, abstenció o en contra”. Vengut ha anat més enllà i ha demanat als diputats autonòmics que “no facen política de partit, que facen política en clau comarcal i que és possible arribar a acords amb els diputats de Compromís per estudiar incloure algunes de les inversions proposades”. “Volem que diguen Sí a l’escola de Xaló, a la de Poble nou de Benitatxell, a les de Xàbia, que diguen Sí al Centre de salut de Pedreguer, al Centre de Dia de Benissa, i a la reurbanització del Polígon industrial de Dénia”

D’altra banda, Compromís ha exigit a les direccions de PP i PSOE deixar de marginar a la Marina Alta sistemàticament tant en els pressupostos de la Generalitat com de l’estat. Segons Compromís “les xifres dels darrers 30 anys parlen per si mateixa, en això PP i PSOE sempre s’han posat d’acord”.

El 2009, amb Zapatero, els ciutadans de la Marina Alta vam rebre un finançament per càpita de 1.904,28 €, és a dir, 194,59 € menys que la mitjana espanyola. I la situació s’ha agreujat en la liquidació del 2010 publicada Ministeri d’Economia. Durant el 2010 els valencians i es ciutadans de la comarca vam rebre de l’Estat 2.332 € per càpita, 229 € menys que la mitjana espanyola. Tot això, comptant amb una renda per càpita que representa només el 88,4% de la mitjana de l’Estat, un dels territoris més pobres en relació a la mitjana. Som més pobres però paguem més.

Si les xifres el govern del PSOE eren marcadament marginatòries per als ciutadans de la comarca el Govern central actual, governat pel Partit Popular, lluny de donar-nos allò que ens pertany i que ells mateixos han reclamat durant vuit anys, encara ha reduït més el finançament. És a dir, a la pobra xifra de finançament que teníem amb el PSOE ara el PP encara li’n restarà més. Rajoy reduirà la inversió per als ciutadans de la comarca respecte l’any 2012 un 35,11%, els valencians rebrem el 6,1% del total del total de la inversió autonòmica però representem el 11% de la població estatal.