L’assemblea comarcal tria a Enric Vengut (Bloc) com a portaveu comarcal, a Josep Nadal (adherit) com a co-portaveu, i a Nando Nuñez (iniciativa) responsable de l’àrea de sectorials.

Els dissabte, 26 de gener, va tindre lloc a Gata l’assemblea comarcal de la Coalició Compromís a la Marina Alta. Aquest acte forma part del procés d’estructuració dels òrgans de la coalició en totes les comarques i localitats del territori valencià.

La convocatòria de l’assemblea va arribar a tots els militants del Bloc, iniciativa, i a totes les persones adherides al projecte de Compromís que no formen part de cap dels partits integrants. Per aquesta fita l’executiva nacional va designar a Dimas Montiel i Esther Díez per presentar i conduir un acte al que també va estar present la diputada a les Corts Valencianes Mireia Mollà.

La tria de la primera executiva comarcal de la coalició, era un dels punts destacats de l’assemblea. La única candidatura encapçalada per Enric Vengut va ser aprovada per unanimitat . Aquesta es tractava d’una candidatura basada en el consens i contava en la participació de representants de totes les formacions de l’organització.

enric_portaveu

Vengut va assegurar que “Compromís és un instrument indispensable per a totes les persones que volen canviar aquesta realitat que estem vivint”, i va insistir en la necessitat de dignificar la política, assolir la plena transparència en les institucions, i fomentar la participació de la societat en la vida política. El portaveu de la Coalició va instar als militants i simpatitzants a aprofitar este procés de consolidació per “fer una crida a la ciutadania i fer-la particip d’aquesta gran revolució democràtica que entre tots i totes anem a provocar”. Per finalitzar la intervenció va afirmar que “des de les bones polítiques i estant al servei de les persones, des del treball de base, aconseguirem escampar el sentiment d’esperança que em destapat en la societat valenciana per assolir un present i futur més digne”.

Per la seua part, la diputada Mireia Mollà va fer un repàs a l’actualitat política valenciana destacant “la falta de seriositat i credibilitat del govern de Fabra que compta en les Corts amb una banqueta completa de diputats imputats per greus casos de corrupció, i que a dia de hui continuen gestionant encara diners públics”.

Mollà també va insistir en revelar-se des d’esta plataforma ciutadana, fent menció a Compromís, “per a que este digne poble que ja fa massa temps que està maltractat, faça callar aquells que durant tant de temps han exercit un poder de censura, d’imposició i d’injustícia”.

assemblea_2

Executiva comarcal de Compromís Marina Alta:

Portaveu: Enric Vengut.

Co-portaveu: Josep Nadal, del col·lectiu de Pego, és una de les persones no adscrites a cap dels partits.

Organització: Xavier Tro, regidor a l’Ajuntament de Benissa. Finances: Miquel Pastor, portaveu a l’ajuntament d’Orba. Formació: Eva Buigues del col·lectiu de Poble Nou de Benitatxell.

Política municipal: Sergi Ferrús, alcalde de Pedreguer.

Implantació i acció electoral: Josep Rovira, del col·lectiu de Xàbia i membre adjunt de l’executiva nacional de Compromís. Acció electoral: Dàmaris Soler, del col·lectiu d’Ondara.

Sectorials: Nando Nuñez, del col·lectiu de Xàbia i membre de Iniciativa del Poble Valencià, i coordinador de moviments socials i estudiantils de Joves amb Iniciativa, serà el cap d’aquesta àrea. Sanitat i educació: Conxa del Ruste, regidora a l’Ajuntament de Pego. Economia: Xavier Pons, exregidor d’Ondara i exsecretari comarcal del Bloc. Medi ambient: Pepa Chorro, regidora a l’Ajuntament de Xàbia. Moviments socials: Mayte Far, regidora a Benidoleig. Igualtat: Maria Silvestre, secretaria d’organització dels joves del Bloc a la comarca i membre de la coordinadora nacional del Bloc Jove.

Comunicació: Gerard Fullana, regidor a l’Ajuntament de Xaló.

assemblea