Arran de tot els escàndols apareguts recentment en la política estatal pels suposats sobresous de la cúpula del partit popular i presumpte finançament irregular d’este, l’executiva comarcal de Compromís ha emès un comunicat on convida als dirigents del partit popular amb representació als ajuntaments de la comarca que es donen de baixa temporalment del partit fins que s’aclarisquen les coses.

El portaveu de Compromís a la comarca, Enric Vengut, argumenta esta proposta apel·lant a la dignitat i valors de la democràcia. “La societat no es mereix viure en la sospita constant de que els dirigents del partit que actualment governa a l’estat espanyol, i que durant tants anys ha governat al país valencià, i també ho fa a molts municipis de la marina alta, estiguen aprofitant la condició de representants de la ciutadania per enriquir-se i finançar les estructures de partit de manera il·legal“.

En un moment on la percepció de la política està sota mínim, no es podem permetre escàndols d’esta magnitud sense una resposta ferma dels militats i dirigents dels partits afectats. Si estos no reaccionen, estaran acabant amb la poca credibilitat que a dia de hui té la política i les estructures democràtiques” afirma Vengut.

La Coalició veu imprescindible un gest per part dels populars de la comarca que “demostre que no tots els polítics son iguals i que per damunt de les sigles del partit estan els i les habitants de les poblacions, que veuen amb indignació com afloren casos de corrupció mentre pateixen la major crisi econòmica que han patit en les últimes dècades“.

Vengut també assegura que “la societat no pot més, i que els regidors i alcaldes del PP de la comarca no haurien contribuir a generar esta sensació. Per això els convidem a dornar-se de baixa del partit temporalment fins que s’esclarisquen les coses, donant així un pas valent i inequívoc cap a la comprensió de la ciutadania que es sent estafada“.

En resposta a César Sánchez

Els representants de Compromís no han deixat escapar l’oportunitat de respondre a l’alcalde de Calp i vicesecretari dels populars valencians, César Sánchez, que davant les seues declaracions sol.licitant “una reforma general para todos los partidos”, Compromís ha respost taxant aquesta de “burla  i provocació desafortunada a la ciutadania” per considerar que tracta als receptors del missatge de “ximples”. Des de la coalició recorden que el partit amb més casos de corrupció es el de Sánchez (Barcenas, Gurtel, Noos, Brugal, Emarsa, etc), i que no poden pretendre desviar l’atenció dels greus problemes que creen ells proposant reformes per a tots els partits. “Abans d’aventurar-se a fer estes propostes haurien de netejar sa casa per poder dirigir-se amb dignitat a la resta de partits polítics” ha conclòs Vengut.