El partit es mantindrà a l’oposició després que la direcció nacional de Compromís es posicione a favor del col·lectiu local i expulse l’alcalde Josep Femenia i el regidor Manolo Segarra que actualment governen el poble. Compromís-Marina Alta destaca que “entre mantenir una alcaldia o posicionar-nos per les decisions democràtiques i coherents d’un col·lectiu local apostem per la segona opció”.

Punt i final a la situació d’incertesa política que vivia el grup municipal Compromís a Poble Nou de Benitatxell. Finalment la direcció del partit s’ha posicionat a favor dels regidors que havien abandonat el govern municipal i ha decidit suspendre de militància a l’actual alcalde, Josep Femenia i el regidor Manolo Segarra. Els dos regidors deixen de formar part del grup municipal Compromís, que ja ha anunciat que es mantindrà a l’oposició, tindrà un posicionament constructiu i ha descartat participar en cap moció de censura.

Compromís Marina Alta ha explicat que la seua obligació és posicionar-se al costat del col·lectiu local, que s’havia apartat de forma unànime per discrepàncies en l’acció de govern. “L’esperit de la victòria de Compromís a Poble era canviar la manera de fer política, una aposta ferma per la regeneració política i el col·lectiu local entén que aquesta no s’estava duent a terme, i així preferim abandonar el poder perquè estem pel canvi de polítiques i no de polítics”, s’ha destacat. A més el partit “aposta per l’acció democràtica en el marc dels col·lectiu locals i les decisions de les assemblees s’han de respectar”.

Compromís destaca que l’actual grup municipal manté l’esperit de la campanya electoral amb un equip jove disposat a dur a terme els canvis que necessita Poble Nou, i no ha dubtat que repetirà la victòria electoral d’ací dos anys.

Compromís Marina Alta ha destacat que des del col·lectiu local s’ha destacat la voluntat de sumar esforços pel poble i que intentaran sumar acords amb el govern pel bé del poble. “Ara les coses estan clares, sabem qui és qui a Poble Nou i és el moment de treballar en positiu”, s’ha destacat. En aquest sentit s’ha manifestat el “respecte cap a l’acció del dos ex regidors de Compromís que ara passen al grup mixt, tot i que s’ha recalcat que ja no tenen cap vinculació amb el partit i que el més lògic i democràtic seria tornar l’acta de regidor”.